ΓΑΛΛΙΚΑ

Παιδιά μου 

Μου λείπετε! Προσπαθώ να σας φανταστώ και σας βλέπω μπροστά στον υπολογιστή ή με το τάμπλετ στο χέρι, στην τηλεόραση. Ή να βαριέστε και να προσπαθείτε να διαχειριστείτε την ανία σας.

Όμως στους δύσκολους καιρούς για όλους μας, αυτό που έχει σημασία πρώτα και κύρια είναι να προστατέψουμε την υγεία μας. Την υγεία τη δική μας και των δικών μας ανθρώπων.

Προσπαθούμε μέσα σε όλο αυτό να βρούμε τα θετικά πράγματα που υπάρχουν. Να χορτάσουμε την επαφή με την οικογένεια, να κάνουμε πράγματα που δεν προλαβαίναμε όταν ο μπαμπάς και η μαμά δούλευαν και εμείς είχαμε σχολείο. Να σκεφθούμε περισσότερο και να δώσουμε απαντήσεις στα πράγματα που μας απασχολούσαν και που δεν προλαβαίναμε να τα ακουμπήσουμε καν όταν είχαμε το τρέξιμο της καθημερινότητας. Να χορτάσουμε τον ύπνο μας και να τεμπελιάσουμε με την ησυχία μας. Δεν είναι και λίγα όλα αυτά! 

Έχουμε πει πολλές φορές, ότι τα δύσκολα δεν είναι για να μας ρίχνουν. Είναι για να μας κάνουν πιο δυνατούς. Έτσι λοιπόν, και αυτή η δυσκολία που περνάτε τώρα, θα σας κάνει πιο ικανούς να παλέψετε! Δεν χάνουμε το κουράγιο μας, έχουμε πει ότι η ζωή είναι ένας αγώνας που κερδίζεται με πίστη ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, και χαμόγελο. 

Παρ’ όλα αυτά για τις ώρες που πλήττετε πάρα πολύ, εγώ θα σας στέλνω κάθε εβδομάδα μια επανάληψη, για να έχετε κάτι να κάνετε

Επίσης μπορείτε να ασχοληθείτε με τις κατασκευές που έχει το βιβλίο σας των γαλλικών, που θα σας πάρει και χρόνο μέχρι να καταλάβετε τι λέει και πως θα το φτιάξετε.

Ελπίζω όλα αυτά να τελειώσουν γρήγορα και να βρεθούμε από κοντά όλοι μαζί!

Η δασκάλα σας των γαλλικών

Αθηνά Βασιλακοπούλου













Για την Ε΄ τάξη

Les pronoms personnels sujets (= οι προσωπικές αντωνυμίες υποκείμενο)

Οι προσωπικές αντωνυμίες υποκείμενο αντικαθιστούν ένα ουσιαστικό ή ένα πρόσωπο. Επιτρέπουν να αποφεύγουμε τις επαναλήψεις. Χρησιμοποιούνται πάντα μπροστά από το ρήμα.
Δείχνουν σε ποιο πρόσωπο είναι το ρήμα.


Singulier(=ενικός αριθμός)
Pluriel (=πληθυντικός αριθμός
1re personne  (εγώ)
Je/j’ *
Nous   (εμείς)
2e personne    (εσύ)
Tu
Vous    (εσείς)
3e personne    
(il=αυτός,elle=αυτές
(ils=αυτοί, elles=αυτές)
Il/elle
Ils / elles 

Το je γίνεται j  μπροστά από φωνήεν ή  h άφωνο
p.e je m’ appelle, j’ ai un stylo, j’ habite(=κατοικώ).
Τα je/j’, tu, nous, vous αντικαθιστούν ένα πρόσωπο.
Τα il, elle, ils, elles αντικαθιστούν ένα πρόσωπο ή ένα πράγμα.

Activité

Ramplace les prénoms avec un pronom sujet.
(=Να αντικαταστήσεις τα κύρια ονόματα με μια προσωπική αντωνυμία υποκείμενο)

Anna, ……..a un sac à dos jaune.
Moi, ………. m’ appelle Athéna.
Nicolas ,……….. joue dans la cour.
……………….. avons des copains.
Myrto et Nicolas, ……………. avez les livres de français ?
Kim et Arthur, ………….. jouent avec Lilou.






Les pronoms personnels toniques et le verbe avoir


Εκτός από τις pronoms personnels sujets (=προσωπικές αντωνυμίες υποκείμενο) je/j’, tu, il/elle, nous,  vous, ils/elles, υπάρχει και ένας πιο ισχυρός τύπος που είναι το υποκείμενο και είναι ː



Les pronoms personnels toniques
Les pronoms personnels sujets
Verbe avoir

Moi (=εγώ)
Je/j’
Ai

Toi (=εσύ)
Tu
As

Lui (=αυτός)
Il
A

Elle (=αυτή)
Elle
A
Un MP3
Nous (=εμείς)
Nous
Avons

Vous (=εσείς)
Vous
Avez

Eux (=αυτοί)
Ils
Ont

Elles (=αυτές)
Elles
Ont


Οι pronoms personnels sujets (=προσωπικές αντωνυμίες υποκείμενο) je/j’, tu, il/elle, nous,  vous, ils/elles, στα ελληνικά δε μεταφράζονται.

Άσκηση 1
Να κάνεις την αντιστοίχηση στις παρακάτω στήλες

Je
Manal
Tu
Moi
Il
Kim et moi
Elle
Quentin
Nous
Hélène et toi
Vous
Aris et Paul
Ils
Lilou et sa copine (=η Λιλού και η φίλη της)
Elles
toi


Άσκηση 2

Completez les phrases avec les pronoms personnels toniques(=Να συμπληρώσετε τις προτάσεις χρησιμοποιώντας τις pronoms personnels toniques).
1.      ………., il s’ appelle Dimitri
2.      ………., j’ ai deux copines
3.      ………., c’ est Lilou
4.      ………., il a un sac à dos jaune

Άσκηση 3

Να διαβάσετε το ρήμα avoir και από τη φωτοτυπία που έχουμε κάνει στο σχολείο και να κάνετε τρεις προτάσεις, χρησιμοποιώντας επίσης τις pronoms personnels toniques και το λεξιλόγιο “les afaires de classe”.

















Για την Στ΄τάξη

LES ADJECTIFS POSSESSIFS (Τα κτητικά επίθετα)


Θα θυμηθούμε σήμερα τα κτητικά επίθετα στην περίπτωση που ένας κάτοχος έχει ένα ή πολλά πράγματα.
Αυτά είναι:


Masculin
(αρσενικό)
Féminin
(θηλυκό)
Pluriel
(πληθυντικός)
Je
mon sac
ma gomme
mes sacs
mes gommes
tu
ton sac
ta gomme
tes sacs
tes gommes
Il/elle
son sac
Sa gomme
ses sacs
ses gommes

·      
sos
Το θηλυκό κτητικό επίθετο matasa όταν η λέξη που προσδιορίζει αρχίζει από φωνήεν, h άφωνο γίνεται  montonson:
 
p.e.  une histoire              mon histoire.
        Une omelette            mon omelette.



Άσκηση 1
Να συμπληρώσεις τα κενά.

Mon ou ma
1.      C’ est ton père? Oui , c’ est ……….. père.
2.      C’ est ta sœur ? oui, c’ est ……….. sœur.

Mon, ma, ou mes
1.      Où est ………. livre ?
2.      C’ est ………... grand-mère.
3.      Ce sont …………. cahiers de français.

Son, sa, ou ses
1.      Il aime ………. copain.
2.      Elle adore …………. bottes.
3.      Elle joue avec ………… maman.


Άσκηση 2

Mets les phrases au pluriel (=βάλε τις προτάσεις στον πληθυντικό άριθμό)
1.      C’ est mon canari. 
Ce sont  ……………………………………………………
2.      Ta grand-mère est grande.
 ……………………………………………………………..
3.      Ton frère est petit. 
………………………………………………………………
4.      Ma trousse est jaune. 
……………………………………………………………….
5.      Son chien est méchant.
……………………………………………………………..
6.      Sa copine est mignonne. 
……………………………………………………………

Άσκηση 3
Mets les mots dans lordre et écris la phrase (=Να βάλεις στη σειρά τις λέξεις και να γράψεις την πρόταση)

mon/ Lui/ petit/ c’ est/ maman./ c’ est/ frère/ elle/ ma/et

(για να λύσεις τις ασκήσεις μπορείς να διαβάσεις και  να συμβουλεύεσαι  ό,τι φωτοτυπία σας έχω δώσει σχετικά).



La négation (= η άρνηση)

Η άρνηση σχηματίζεται από δύο μέρη:  ne/n’*.....  pas
Οι λέξεις αυτές μπαίνουν αμέσως πριν και αμέσως μετά το ρήμα της πρότασης  ως εξής:

Ne/n’
Verbe
pas
Je ne joue pas avec Lilou – il n’ aime pas les punitions
*το ne μπροστά από φωνήεν ή άφωνο h γίνεται n

·        Μετά την άρνηση  nepas τα αόριστα άρθρα un, une,des αντικαθίστανται από de*
Το  de   γίνεται  d  μπροστά από φωνήεν ή άφωνο h
p.e    Myrto a une sœur. Myrto n’ a pas de sœur.
         Elle n’ a pas d’ agenda.

·     Όταν το ρήμα της πρότασης είναι το cest ή το   ce sont τα αόριστα άρθρα un, une,des παραμένουν
p.e     c’ est une fille. Ce n’ est pas une fille. Ce sont des élèves. Ce ne  sont pas des élèves.

Activité 1
Mets les phrases à la forme négative.

1.      Il a 12 ans.

2.      Nous aimons la musique.

3.      Elle aime la géo.

4.      Je suis drôle ?

5.      Tu joues à la console.

6.      Vous êtes sympas.

  
Activité 2

Mets les phrases à la forme négative, mais attention à l’ article!
(κάνε τις προτάσεις αρνητικές αλλά προσοχή στο άρθρο)

1.      J’ ai un agenda mauve.

2.      C’  est un copain de Nina.

3.      Ce sont des jeux

4.      Tu as une sœur.

5.      Il y a une gomme dans ta trousse

6.      Vous mettez des bottes noires.














12 Ιουνίου 2020



Ε΄ τάξη:





Στ΄τάξη: