Παιδιά μου
Μου λείπετε! Προσπαθώ
να σας φανταστώ και σας βλέπω μπροστά στον υπολογιστή ή με το τάμπλετ στο χέρι,
στην τηλεόραση. Ή να βαριέστε και να προσπαθείτε να διαχειριστείτε την ανία
σας.
Όμως στους δύσκολους
καιρούς για όλους μας, αυτό που έχει σημασία πρώτα και κύρια είναι να
προστατέψουμε την υγεία μας. Την υγεία τη δική μας και των δικών μας ανθρώπων.
Προσπαθούμε μέσα σε
όλο αυτό να βρούμε τα θετικά πράγματα που υπάρχουν. Να χορτάσουμε την επαφή με
την οικογένεια, να κάνουμε πράγματα που δεν προλαβαίναμε όταν ο μπαμπάς και η
μαμά δούλευαν και εμείς είχαμε σχολείο. Να σκεφθούμε περισσότερο και να δώσουμε
απαντήσεις στα πράγματα που μας απασχολούσαν και που δεν προλαβαίναμε να τα
ακουμπήσουμε καν όταν είχαμε το τρέξιμο της καθημερινότητας. Να χορτάσουμε τον
ύπνο μας και να τεμπελιάσουμε με την ησυχία μας. Δεν είναι και λίγα όλα αυτά!
Έχουμε πει πολλές
φορές, ότι τα δύσκολα δεν είναι για να μας ρίχνουν. Είναι για να μας κάνουν πιο
δυνατούς. Έτσι λοιπόν, και αυτή η δυσκολία που περνάτε τώρα, θα σας κάνει πιο
ικανούς να παλέψετε! Δεν χάνουμε το κουράγιο μας, έχουμε πει ότι η ζωή είναι
ένας αγώνας που κερδίζεται με πίστη ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, και
χαμόγελο.
Παρ’ όλα αυτά για τις
ώρες που πλήττετε πάρα πολύ, εγώ θα σας στέλνω κάθε εβδομάδα μια επανάληψη, για
να έχετε κάτι να κάνετε
Επίσης μπορείτε να
ασχοληθείτε με τις κατασκευές που έχει το βιβλίο σας των γαλλικών, που θα σας
πάρει και χρόνο μέχρι να καταλάβετε τι λέει και πως θα το φτιάξετε.
Ελπίζω όλα αυτά να
τελειώσουν γρήγορα και να βρεθούμε από κοντά όλοι μαζί!
Η δασκάλα σας των
γαλλικών
Αθηνά Βασιλακοπούλου
Για
την Ε΄ τάξη
Les pronoms
personnels
sujets
(= οι προσωπικές αντωνυμίες υποκείμενο)
Οι προσωπικές
αντωνυμίες υποκείμενο αντικαθιστούν ένα ουσιαστικό ή ένα πρόσωπο.
Επιτρέπουν να αποφεύγουμε τις επαναλήψεις. Χρησιμοποιούνται πάντα μπροστά
από το ρήμα.
Δείχνουν σε ποιο
πρόσωπο είναι το ρήμα.
Singulier(=ενικός
αριθμός)
|
Pluriel
(=πληθυντικός αριθμός
|
|
1re personne
(εγώ)
|
Je/j’ *
|
Nous (εμείς)
|
2e personne (εσύ)
|
Tu
|
Vous (εσείς)
|
3e personne
(il=αυτός,elle=αυτές) (ils=αυτοί, elles=αυτές) |
Il/elle
|
Ils / elles
|
Το je γίνεται j’ μπροστά από φωνήεν ή h άφωνο
p.e je m’ appelle, j’ ai un stylo, j’ habite(=κατοικώ).
Τα
je/j’, tu, nous,
vous
αντικαθιστούν ένα πρόσωπο.
Τα
il,
elle,
ils,
elles
αντικαθιστούν ένα πρόσωπο ή ένα πράγμα.
Activité
Ramplace les prénoms avec un
pronom sujet.
(=Να
αντικαταστήσεις τα κύρια ονόματα με μια προσωπική αντωνυμία υποκείμενο)
Anna, ……..a un sac à dos jaune.
Moi, ………. m’ appelle Athéna.
Nicolas ,……….. joue dans la cour.
……………….. avons des copains.
Myrto et Nicolas, ……………. avez les livres de français ?
Kim et Arthur, ………….. jouent avec Lilou.
Les pronoms personnels toniques et le verbe
avoir
Εκτός από τις pronoms personnels sujets (=προσωπικές
αντωνυμίες υποκείμενο) je/j’, tu, il/elle, nous,
vous, ils/elles,
υπάρχει και ένας πιο ισχυρός τύπος
που είναι το υποκείμενο και είναι ː
Les pronoms personnels toniques
|
Les pronoms personnels sujets
|
Verbe avoir
|
|
Moi (=εγώ)
|
Je/j’
|
Ai
|
|
Toi (=εσύ)
|
Tu
|
As
|
|
Lui (=αυτός)
|
Il
|
A
|
|
Elle (=αυτή)
|
Elle
|
A
|
Un MP3
|
Nous (=εμείς)
|
Nous
|
Avons
|
|
Vous (=εσείς)
|
Vous
|
Avez
|
|
Eux (=αυτοί)
|
Ils
|
Ont
|
|
Elles (=αυτές)
|
Elles
|
Ont
|
Οι pronoms personnels sujets (=προσωπικές
αντωνυμίες
υποκείμενο) je/j’, tu, il/elle, nous, vous, ils/elles, στα ελληνικά δε μεταφράζονται.
Άσκηση
1
Να
κάνεις την αντιστοίχηση στις παρακάτω στήλες
Je
|
Manal
|
Tu
|
Moi
|
Il
|
Kim et moi
|
Elle
|
Quentin
|
Nous
|
Hélène et toi
|
Vous
|
Aris et Paul
|
Ils
|
Lilou et sa copine (=η Λιλού και η φίλη της)
|
Elles
|
toi
|
Άσκηση
2
Completez les phrases avec
les pronoms personnels toniques(=Να συμπληρώσετε τις προτάσεις χρησιμοποιώντας τις pronoms personnels toniques).
1. ……….,
il s’ appelle Dimitri
2. ………., j’ ai deux copines
3. ………., c’ est Lilou
4.
………., il a un sac à dos jaune
Άσκηση
3
Να
διαβάσετε το ρήμα avoir
και από τη φωτοτυπία που έχουμε κάνει στο σχολείο και να κάνετε τρεις
προτάσεις, χρησιμοποιώντας επίσης τις pronoms personnels
toniques
και το λεξιλόγιο “les
afaires
de
classe”.
Για
την Στ΄τάξη
LES ADJECTIFS POSSESSIFS (Τα κτητικά επίθετα)
Θα θυμηθούμε σήμερα
τα κτητικά επίθετα στην περίπτωση που ένας κάτοχος έχει ένα ή πολλά πράγματα.
Αυτά είναι:
Masculin
(αρσενικό)
|
Féminin
(θηλυκό)
|
Pluriel
(πληθυντικός)
|
|
Je
|
mon sac
|
ma gomme
|
mes sacs
mes gommes
|
tu
|
ton sac
|
ta gomme
|
tes sacs
tes gommes
|
Il/elle
|
son sac
|
Sa gomme
|
ses sacs
ses gommes
|
·
sos
|
p.e. une
histoire mon histoire.
Une
omelette mon omelette.
Άσκηση 1
Να
συμπληρώσεις τα κενά.
Mon
ou
ma
1.
C’ est ton père? Oui , c’ est ……….. père.
2.
C’ est ta sœur ? oui, c’ est ……….. sœur.
Mon, ma, ou mes
1.
Où est ………. livre ?
2.
C’ est ………... grand-mère.
3.
Ce sont …………. cahiers de français.
Son, sa, ou ses
1.
Il aime ………. copain.
2.
Elle adore …………. bottes.
3.
Elle joue avec ………… maman.
Άσκηση 2
Mets
les
phrases
au
pluriel
(=βάλε τις προτάσεις στον πληθυντικό άριθμό)
1.
C’ est mon canari.
Ce sont ……………………………………………………
2.
Ta grand-mère est grande.
……………………………………………………………..
3.
Ton frère est petit.
………………………………………………………………
4.
Ma trousse est jaune.
……………………………………………………………….
5.
Son chien est méchant.
……………………………………………………………..
6.
Sa copine est mignonne.
……………………………………………………………
Άσκηση 3
Mets
les
mots
dans
l’
ordre
et
écris
la
phrase
(=Να βάλεις στη σειρά τις λέξεις και να γράψεις την πρόταση)
mon/ Lui/ petit/ c’ est/ maman./ c’ est/ frère/ elle/ ma/et
(για να λύσεις τις ασκήσεις μπορείς
να διαβάσεις και να συμβουλεύεσαι ό,τι φωτοτυπία σας έχω δώσει σχετικά).
La négation
(= η άρνηση)
Η άρνηση σχηματίζεται
από δύο μέρη: ne/n’*..... pas
Οι λέξεις αυτές
μπαίνουν αμέσως πριν και αμέσως μετά το ρήμα της πρότασης ως εξής:
Ne/n’
|
Verbe
|
pas
|
Je ne joue pas avec Lilou – il n’
aime pas les punitions
|
*το
ne μπροστά από φωνήεν ή άφωνο h
γίνεται n’
·
Μετά την άρνηση ne…pas τα αόριστα άρθρα un, une,des
αντικαθίστανται από de*
Το de γίνεται
d’
μπροστά από φωνήεν ή άφωνο h
p.e Myrto a une sœur. Myrto n’ a pas de sœur.
Elle n’ a pas d’ agenda.
·
Όταν το ρήμα της πρότασης είναι το c’ est ή το ce sont τα αόριστα άρθρα un, une,des παραμένουν
p.e c’ est une fille. Ce n’ est pas une fille. Ce sont des élèves. Ce
ne sont pas des élèves.
Activité 1
Mets les phrases à la forme négative.
1.
Il a 12 ans.
2.
Nous aimons la musique.
3.
Elle aime la géo.
4.
Je suis drôle ?
5.
Tu joues à la console.
6.
Vous êtes sympas.
Activité 2
Mets les phrases à la forme
négative, mais attention à l’ article!
(κάνε τις προτάσεις
αρνητικές αλλά προσοχή στο άρθρο)
1.
J’ ai un agenda mauve.
2.
C’ est un copain de Nina.
3.
Ce sont des jeux
4.
Tu as une sœur.
5.
Il y a une gomme dans ta trousse
6.
Vous mettez des bottes noires.
12 Ιουνίου
2020
Ε΄ τάξη:
Στ΄τάξη: